Δευτέρα 27 Απριλίου 2020

Β3,Β4 κεφ 3ο ΠΕΡΙΟΔΟΣ ΤΗΣ ΜΕΓΑΛΗΣ ΑΚΜΗΣ ΤΟΥ ΒΥΖΑΝΤΙΟΥ (717-1025)

  κεφ.3ο Ι.I. ΠΑΓΙΩΣΗ ΤΗΣ ΒΥΖΑΝΤΙΝΗΣ ΚΥΡΙΑΡΧΙΑΣ ΣΤΑ ΒΑΛΚΑΝΙΑ ΚΑΙ ΤΗ Μ. ΑΣΙΑ
1. Η διαμόρφωση της μεσαιωνικής ελληνικής βυζαντινής αυτοκρατορίας
Το Βυζάντιο διαμορφώνεται σε ελληνική Βυζαντινή Αυτοκρατορία με την ενίσχυση του ελληνικού χαρακτήρα της. Οργανώνεται συστηματικότερα στην διοίκηση, την οικονομία και το στρατό. Αντιμετωπίζονται με επιτυχία παραδοσιακοί εχθροί (Άραβες, Βούλγαροι) Ακτινοβολεί πολιτισμικά εκτός των ορίων του (π.χ. εκχριστιανισμός Βουλγάρων και Ρώσων) Επιβάλλει τον πολιτισμό του στο εσωτερικό (αφομοίωση σλαβικών πληθυσμών)
Παρουσιάσεις 1)https://slideplayer.gr/slide/2934637/
2)https://www.slideshare.net/christostsatsouris/ss-43130217
 ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ
1)Ποιες ήταν οι υποχρεώσεις των αγροτών - στρατιωτών των θεμάτων της Μ.Ασίας σε περίπτωση επιστράτευσης; Σελ. 33
2)Τι ήταν οι «κακώσεις»; Από ποιον και γιατί επιβλήθηκαν;
3)Ποιοι ήταν οι σημαντικότεροι φόροι που πλήρωναν οι υπήκοοι του Βυζαντίου;
4)α.Ποιες από τις αναφερόμενες «κακώσεις» απέβλεπαν στην αύξηση των εσόδων του κράτους και ποιες στην ανάπτυξη του εμπορίου και της ναυτιλίας; β.Ποια ήταν η σημασία της δεύτερης κάκωσης για τη συνοχή της αγροτικής κοινότητας; Σελ. 32
(ιστορική γραμμή της Βυζαντινής ιστορίας Γενικού ενδιαφέροντος)
 https://www.slideshare.net/epapadi/ss-60299306

A1,A2,A3,A4 -Γεωμετρική Εποχή

Ο Ελληνικός κόσμος από το 1100 ως το 800 π.Χ. -Μεταβατικοί
χρόνοι 1)https://pt.slideshare.net/irinikel/1100-800-41522025
video https://www.youtube.com/watch?v=F2PMwwXcHxU
video A Ελληνικός αποικισμός https://www.youtube.com/watch?v=P0FegVZhoLo Παρουσιάσεις
2)https://www.slideshare.net/akis71/ss-10690935? next_slideshow=1
3)https://www.slideshare.net/dimkatz/ss-41164794?next_slideshow=1
  ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ  Α
1. Τι  σημαινουν οι παρακατω ιστορικοι όροι
       α) οι δημιουργοί β) οίκος ;
2. Ποιά ήταν τα αίτια του Α΄ Ελληνικού Αποικισμού;
3. Ποιες ήταν οι συνέπειες του Α΄ Ελληνικού Αποικισμού;
  ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ   Β (σύντομη απάντηση)
1. Γράψε  4 αποικίες που ιδρύθηκαν στα παράλια της Μικράς              Ασίας: ___________________________________________________
2. Ποιο ελληνικό φύλο εγκαταστάθηκε στην Κρήτη;                       ______________________
3. Πώς ήταν τα σπίτια τους την εποχή αυτή; ______________________________________________________ 
5. Ένας μεγάλος ποιητής των γεωμετρικών χρόνων είναι ο: ________________________________________
6. Ποια ήταν η θρησκεία των Ελλήνων σε αυτή την περίοδο;
__________________________________________
7. Γιατί η εποχή αυτή ονομάστηκε «Γεωμετρική εποχή»;
8. Από ποιους υιοθέτησαν το αλφάβητο οι Έλληνες και ποιες αλλαγές έκαναν;
            Βάλε Σ για το σωστό και Λ για το λάθος.
 1.Η μυκηναϊκή τέχνη συνέχισε να αναπτύσσεται μετά την κάθοδο       των Δωριέων._____________
 2. Οι Έλληνες πήραν το αλφάβητο από τους Φοίνικες.__________
 3. Τα κτίρια της εποχής ήταν μεγάλα και περίτεχνα.________
 4. Τα αγγεία ήταν ζωγραφισμένα με γεωμετρικά σχήματα._______
 5. Οι Έλληνες δεν έφτασαν ποτέ μέχρι τα παράλια της Μικράς
     Ασίας._______
 6. Ο Όμηρος μας δίνει σημαντικές πληροφορίες για την εποχή εκείνη._______

Β4 ΑΠΑΡΕΜΦΑΤΟ -ΜΕΤΟΧΗ

  Απαρέμφατο - Μετοχή Ενεργητικής Φωνής
 https://filo-homework.blogspot.com/2017/08/blog-post_55.html
Επαναληπτικές Ασκήσεις:Απαρέμφατα-Μετοχές Ε.Φ.
1) http://users.sch.gr/ipap/Ellinikos%20Politismos/Yliko/askisis%20arxaia/aparemfata1.htm
2)http://users.sch.gr/ipap/Ellinikos%20Politismos/Yliko/askisis%20arxaia/aparemfata2.htm 
3)Βρες τις 11 λέξεις που είναι απαρέμφατα.
http://users.sch.gr/ipap/Ellinikos%20Politismos/Yliko/Theoria%20arxaia/2askiseis/apmf-en-keimeno.htm
4)Να εντοπίσετε τις μετοχές των παρακάτω προτάσεων
http://users.sch.gr/ipap/Ellinikos%20Politismos/Yliko/Theoria%20arxaia/2askiseis/a18/a18-11.htm
5)Να εντοπίσετε τις μετοχές στις παρακάτω προτάσεις και να αναγνωρίσετε τη φωνή και το χρόνο στον οποίο βρίσκονται:
 α.  Ὀλίγοι ὄντες ἐνίκησαν.
 β. Ἦλθε ἔχων ναῦς (= πλοία) ὀλίγας.
 γ.  Ἀκούσας δὲ ὁ νεανίσκος τὸν λόγον ἀπηλθε λυπούμενος.
 δ.  Ὁ σῴζων τὴν πατρίδα μεγάλην τιμὴν ἔχει.
 ε.   Ἀλέξανδρος ἀπέστειλεν Ἀμύνταν τοὺς ἐχθροὺς διώξοντα.
 στ. Ἐγὼ τὸ πρᾶγμ’ εἰμὶ τοῦτο δεδρακώς (=που έχω κάνει / ο
       δράστης).
 ζ.  Ἐλάχιστοι οἱ τὰ ἄριστα γιγνώσκοντες.
 η.  Οἱ ἱππεύοντες ἐν ἀσφαλείᾳ στρτεύονται.
 θ.  Ἡ ὁδὸς ἡ ἄγουσα εἰς ἀρετὴν μακρά ἐστι.
  ι.  Ὁρμήσας δράκων τοὺς ἐν τῆ νεοττιᾷ κατηνάλωσεν στρουθοὺς
      ὀκτὼ σύν τῆ μητρὶ ἐνάτη.






Κυριακή 26 Απριλίου 2020

Β4 ΑΡΧΑΙΑ ΓΛΩΣΣΑ ΠΑΡΑΚΕΙΜΕΝΟΣ -ΥΠΕΡΣΥΝΤΕΛΙΚΟΣ

ΠΑΡΑΚΕΙΜΕΝΟΣ -ΥΠΕΡΣΥΝΤΕΛΙΚΟΣ
Σχηματισμός και κλίση παρακείμενου και υπερσυντέλικου των βαρύτονων αφωνόληκτων ρημάτων Ε. Φ.
https://www.youtube.com/watch?v=pcBh1Uoo-uU
 Κλίνε τον Παρακείμενο των ρημάτων "διώκω", "γράφω", "πείθω" http://users.sch.gr/ipap/Ellinikos%20Politismos/Yliko/askisis%20arxaia/klisi.parakeimenou.htm
Άσκηση σωστού λάθος για τον σχηματισμό του παρακείμενου στα α.ε.1.http://users.sch.gr/ipap/Ellinikos%20Politismos/Yliko/askisis%20arxaia/parakeimenos.htm 2.http://users.sch.gr/ipap/Ellinikos%20Politismos/Yliko/askisis%20arxaia/parakeimenos7.htm 3.Να σχηματίσεις τον Παρακείμενο των παρακάτω ρημάτωνhttp://users.sch.gr/ipap/Ellinikos%20Politismos/Yliko/askisis%20arxaia/parakeimenos.htm
Κλίνε τον Υπερσυντέλικο των ρημάτων διώκω, γράφω, πείθω http://users.sch.gr/ipap/Ellinikos%20Politismos/Yliko/askisis%20arxaia/klisi.ypersyntelikoy.htm
Να σχηματίσεις τον Υπερσυντέλικο των παρακάτω ρημάτων 1.http://users.sch.gr/ipap/Ellinikos%20Politismos/Yliko/askisis%20arxaia/ypersyntelikos.htm 2.http://users.sch.gr/ipap/Ellinikos%20Politismos/Yliko/askisis%20arxaia/ypersyntelikos2.htm 
3.Να μεταφέρετε τα υπογραμμισμένα ρήματα στην οριστική του παρακειμένου και του υπερσυντελίκου:
 1. http://users.sch.gr/ipap/Ellinikos%20Politismos/Yliko/Theoria%20arxaia/2askiseis/a07/a09-5.htm
 2.http://users.sch.gr/ipap/Ellinikos%20Politismos/Yliko/Theoria%20arxaia/2askiseis/a07/a09-2.htm 
Άσκηση στην οριστική και απαρέμφατο παρακειμένου και υπερσυντέλικου ενεργ. φωνής
http://users.sch.gr/ipap/Ellinikos%20Politismos/Yliko/Theoria%20arxaia/2askiseis/prk-yp-en-keimeno1.htm


Β4 ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ

26/4/20  Το Υποκείμενο 
https://www.slideshare.net/christostsatsouris/1-2-80139910
Να βρεις το υποκείμενο στις παρακάτω προτάσεις
1) http://users.sch.gr/ipap/NEGlossa/Ask-yp/yp-1.htm
2) http://users.sch.gr/ipap/NEGlossa/Ask-yp/yp-3.htm
Ποια είναι τα υποκείμενα των υπογραμμισμένων ρημάτων στις παρακάτω προτάσεις και σε ποια πτώση βρίσκονται; Ποια μορφή έχουν (ουσιαστικό, επίθετο, αντωνυμία, πρόταση ή κάτι άλλο);
http://users.sch.gr/ipap/NEGlossa/Ask-yp/yp-sx-1.htm
Τι μέρος του λόγου είναι το υποκείμενο; 
http://users.sch.gr/ipap/NEGlossa/Ask-yp/yp-6.htm
 Aχώριστα μόρια 
 https://www.slideshare.net/christostsatsouris/1-4-40026906
1) Με πρώτο και δεύτερο συνθετικό τις παρακάτω λέξεις να σχηματίσετε σύνθετα.
   μακρύς — λαιμός
   γη μήλο
   καλός — γραμμή
   δύο — κόβω
   πέντε — ορφανός
   τέσσερα — παχύς
   λείπω — ψυχή
   φεύγω — δίκη
   αντί — ελληνικός
   μητέρα πόλη
2) Να βρείτε το πρώτο συνθετικό των παρακάτω λέξεων
                                            α' συνθετικό 
 συγγενής
 αλεξίπτωτο
 συλλέγω
 υφήλιος
 έφιππος
 γεωγραφία
 καλλιέργεια
 μεθεόρτια
 χειροβομβίδα
 ανθυγιεινός
3)Σχηματίστε από τέσσερα σύνθετα με πρώτο συνθετικό καθεμιά από τις παρακάτω λέξεις:
α' συνθετικό                              σύνθετες λέξεις 
   τρία
  τέσσερα
  εφτά
  γη
  μεγάλος
  καλός
  χέρι
  πολύς
  μακρύς
4)Κυκλώστε τα αχώριστα μόρια στις πιο κάτω λέξεις :
αρχιμάγειρας, αμφίβιος, διασύρω, διχοτόμηση, δυσαρέσκεια, εισπνοή, εκλαμβάνω, εξαγωγή, ενυπάρχω, έμπειρος, εγγραφή, εφοπλιστής, επάρκεια, ημιτελής, περίπτερο, συνυπάρχω, συμπάσχω, υπονοώ, αδιάβαστος, ανυπόστατος, αναβρασμός, ξεπλένω.

Πέμπτη 23 Απριλίου 2020

Β 4 ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ

23/4/20ΤΡΟΠΟΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ παρουσίαση
https://www.slideshare.net/mrsevi/ss-79611327
δομή ανάπτυξη παραγράφου 
https://aplafilologika.blogspot.com/2018/10/blog-post_59.html
Ασκήσεις δομής -Βάλε τα μέρη της παραγράφου στη σωστή σειρά.
1) http://users.sch.gr/ipap/Ellinikos_Politismos/glossa/paragrafos2.htm
2)http://users.sch.gr/ipap/Ellinikos_Politismos/glossa/paragrafos3.htm
Διαμορφώστε παραγράφους, αναπτύσσοντας δύο από τα ακόλουθα προτεινόμενα θέματα και τις μεθόδους ανάπτυξης:
α. Διάβασμα-καλή σχολική επίδοση
   (μέθοδος αιτίου αποτελέσματος)
β. Η φιλία είναι σημαντικός παράγοντας στη ζωή του ανθρώπου         (παράδειγμα)
γ. Χειμώνας – καλοκαίρι (σύγκριση – αντίθεση)
δ. Η ξεκούραση είναι απαραίτητη στη ζωή των ανθρώπων                   (αιτιολόγηση)
 Αφού επισημάνετε τη δομή των παρακάτω παραγράφων,βρείτε με ποιον ή ποιους τρόπους έχουν αναπτυχθεί και υπογραμμίστε τα σημεία που αιτιολογούν την επιλογή σας : 
1.H νευρικότητα και η αμηχανία της ήταν φανερές. H κοπέλα στο λεωφορείο είχε αγωνία για το πού θα κατέβει, για το κάθε πότε περνάει το λεωφορείο, για το πόσο κόσμο έχει...Ρωτούσε συνεχώς τους διπλανούς της και είχε την αγωνία ενός ταξιδιώτη σε ξένη χώρα που φοβάται ότι θα χάσει τη σωστή στάση. Ήταν, βεβαίως, φανερό ότι δεν έμπαινε συχνά σε κάποιο από τα Mέσα Mαζικής Mεταφοράς.
2.Μια ανθρώπινη ψυχή χωρίς την πρέπουσα παιδεία μοιάζει με ένα ακατέργαστο μάρμαρο λατομείου . Το μάρμαρο δεν αποκαλύπτει καμιά από τις ομορφιές του , ως τη στιγμή που η τέχνη του μαρμαρά θ’ αποκαλύψει τα χρώματα και θα φέρει στο φως κάθε απόχρωση,κηλίδα και φλέβα που περνά μέσα απ’ τον κορμό του . Με τον ίδιο τρόπο και η παιδεία,όταν επενεργήσει πάνω σ’ένα έξοχο πνεύμα , μας αποκαλύπτει όλες τις κρυφές αρετές
και τα προτερήματά του που χωρίς μια τέτοια βοήθεια δε θα μπορούσαν ποτέ να βγουν στο φως .

   

Β4 ΑΡΧΑΙΑ ΓΛΩΣΣΑ -ΑΟΡΙΣΤΟΣ Ε.Φ.

23/4/20 Κλίση Αορίστου Ε.Φ. https://el.wikiversity.org/wiki/%CE%9A%CE%BB%CE%AF%CF%83%CE%B5%CE%B9%CF%82_%CF%81%CE%B7%CE%BC%CE%AC%CF%84%CF%89%CE%BD/%CE%91%CF%81%CF%87%CE%B1%CE%AF%CE%B1_%CE%95%CE%BB%CE%BB%CE%B7%CE%BD%CE%B9%CE%BA%CE%AC/%CE%9F%CF%81%CE%B9%CF%83%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%AE_%CE%95%CE%BD%CE%B5%CF%81%CE%B3%CE%B7%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%AE%CF%82/%CE%91%CF%8C%CF%81%CE%B9%CF%83%CF%84%CE%BF%CF%82
  Τηλεπαιχνίδι με τον αόριστο στα αρχαία ελληνικά
https://e-didaskalia.blogspot.com/2020/04/aoristos.html
ΑΣΚΗΣΕΙΣ 
 Να σχηματίσεις τον Αόριστο των παρακάτω ρημάτων
1.http://users.sch.gr/ipap/Ellinikos%20Politismos/Yliko/askisis%20arxaia/aoristos2.htm
2.http://users.sch.gr/ipap/Ellinikos%20Politismos/Yliko/askisis%20arxaia/aoristos.htm
3.Να μεταφέρετε τα ρήματα των παρακάτω προτάσεων στην οριστική παρατατικού και αορίστου(στο ίδιο πρόσωπο και στον ίδιο αριθμό)
:http://users.sch.gr/ipap/Ellinikos%20Politismos/Yliko/Theoria%20arxaia/2askiseis/a10/a10-8.htm
4.Κλίνε στα α.ε. τον αόριστο του ρ. πλέκω,συγκρίνοντάς τον με ταν.ε.http://users.sch.gr/ipap/Ellinikos%20Politismos/Yliko/askisis%20arxaia/aoristos-plekw.htm
ΕΠΑΝΑΛΗΠΤΙΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ
1.Να σχηματίσετε το α΄ εν. του Παρατατικού, του Μέλλοντα και του Αορίστου των παρακάτω ρημάτων http://users.sch.gr/ipap/Ellinikos%20Politismos/Yliko/askisis%20arxaia/parat.mel.aor.htm 
2.http://users.sch.gr/ipap/Ellinikos%20Politismos/Yliko/askisis%20arxaia/antikatastasi.1.htm



Β4 ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ

23/4/20 Γ. ΜΑΓΚΛΗΣ- ΓΙΑΤΙ; 
Ανάλυση κειμένου + κείμενο https://theodwrapappa.blogspot.com/2019/01/blog-post_18.html Παρουσίαση https://slideplayer.gr/slide/16820718/ 
ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ
1 Ποιος, κατά τη γνώμη σας είναι ο στόχος του συγγραφέα; Βρείτε τα θεματικά κέντρα του κειμένου. 2.Από ποιες ψυχολογικές διακυμάνσεις περνά ο στρατιώτης από τη στιγμή που πυροβολεί τον εχθρό μέχρι το τέλος του διηγήματος; 3.Το μήνυμα του κειμένου είναι αντιπολεμικό. Να δικαιολογήσετε το χαρακτηρισμό με αναφορές στο κείμενο.4.Υποθέστε ότι ο στρατιώτης που ζει, επιστρέφει από το μέτωπο, επισκέπτεται το σπίτι του στρατιώτη που σκότωσε και συναντά τη μητέρα του. Τι θα έλεγαν; Γράψτε ένα φανταστικό διάλογο.

Β1 Ο ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΙΣΛΑΜ

23/4/20 Η Αραβική εξάπλωση και ο πολιτισμός του ισλαμ παρουσίαση 1 https://www.slideshare.net/NasiaFatsi/1-2-67872100
υγρό πυρ https://www.youtube.com/watch?v=2TVDrvE9wP0
ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ 
1.Πότε εμφανίστηκε το Ισλάμ, ποιος ήταν ο ιδρυτής του και πώς επικράτησε;
2.Ποιοι ήταν οι κυριότεροι παράγοντες των αραβικών κατακτήσεων;
3. Ποιες ήταν οι συνέπειες των αραβικών κατακτήσεων;
4. Να αντιστοιχίσετε τους όρους της στήλης Α΄ με τις πληροφορίες που δίνονται στη στήλη Β. Προσοχή!! Στη στήλη Β΄ περισσεύει ένα στοιχείο.
    Στήλη Α                                   Στήλη Β
 α. Κοράνι                      1. Ιερός πόλεμος κατά των απίστων
 β. Εγίρα                         2. Μετοίκηση Μωάμεθ από τη Μέκκα
 γ. Ισλάμ                              στη Μεδίνα
 δ. Τζιχάντ                       3. Ιερό βιβλίο του Ισλάμ
                                        4. Μάρτυρες της πίστης
                                        5. «Αφοσίωση και πίστη στο θέλημα
                                           του Θεού»

A1,A2,A3,A4 - ΜΥΚΗΝΑΪΚΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

  ΜΥΚΗΝΑΪΚΟΣ  ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ  παρουσίαση 1 https://www.slideshare.net/dimkatz/ss-39855132
 Μυκήνες.Το μυθικό βασίλειο των Λεόντων Up Drones Greece
video https://www.youtube.com/watch?v=xx_66wuam1o
The Mycenaean Palace of Nestor-  3D https://www.youtube.com/watch?v=7tfEhfX1EBo
Παρουσίαση 2 https://www.slideshare.net/xristoasxar/a-75433375
 ΑΣΚΗΣΕΙΣ Παρουσίαση και κουίζ http://users.sch.gr/ipap/Ellinikos%20Politismos/Yliko/istoria/mycenae_acropolis_with_quiz-natalia%20(Web)/index.html#
Άσκηση αυτοαξιολόγησης στο μυκηναϊκό πολιτισμό http://users.sch.gr/ipap/Ellinikos%20Politismos/Yliko/istoria/ask.Istorias/mikinaikos-4.htm
Επανάληψη στη δομή της μυκηναϊκής κοινωνίας http://users.sch.gr/ipap/Ellinikos%20Politismos/Yliko/istoria/ask.Istorias/mikinaikos2.htm
Επανάληψη στη θρησκεία και την τέχνη  http://users.sch.gr/ipap/Ellinikos%20Politismos/Yliko/istoria/ask.Istorias/mikinaikos3.htm
Επανάληψη στον μυκηναϊκό πολιτισμό http://users.sch.gr/ipap/Ellinikos%20Politismos/Yliko/istoria/ask.Istorias/mikinaikos-ni.htm
Μικρή ιστορική ανακεφαλαίωση για το Μυκηναϊκό Πολιτισμό.http://users.sch.gr/ipap/Ellinikos%20Politismos/Yliko/istoria/ask.Istorias/mikinaikos1.htm
ΠΑΖΛ (για να περνά η ώρα) http://users.sch.gr/ipap/Ellinikos%20Politismos/Yliko/istoria/ask.Istorias/mikinaikos4.htm

Τετάρτη 15 Απριλίου 2020

ΣΛΑΒΟΙ ΒΟΥΛΓΑΡΟΙ

 ΛΑΟΙ ΣΤΟΝ ΠΕΡΙΓΥΡΟ ΤΟΥ ΒΥΖΑΝΤΙΟΥ - ΣΛΑΒΟΙ ΒΟΥΛΓΑΡΟΙ
 Παρουσίαση 1) https://www.slideshare.net/musicflora/ss-41095232     2)https://www.slideshare.net/dimkom/ss-43033437  3)https://www.slideshare.net/mavraroda/ss-26982036  
Ερωτήσεις 1. Τι ήταν οι σκλαβηνίες; 2)Τι σχέσεις είχαν οι Βούλγαροι με το Βυζάντιο;
3) Ποια στρατηγικά πλεονεκτήματα είχε η περιοχή, όπου εγκαταστάθηκαν οι Βούλγαροι,       σύμφωνα με το παρακάτω παράθεμα;
                                Ίδρυση του Βουλγαρικού Κράτους
  Οι Βούλγαροι καταδιώκοντας τους Ρωμαίους πέρασαν τον Δούναβη και έφτασαν στη λεγόμενη Βάρνα, κοντά στην Οδησσό (Σημ.: παρευξείνεια πόλη με ελληνικό πληθυσμό), και την ενδοχώρα της. Εκεί είδαν ότι ο τόπος ήταν πολύ ασφαλής: προστατευόταν πίσω (βόρεια) από τον Δούναβη και μπροστά (νότια) και στα πλάγια (ανατολικά) από τις κλεισούρες (δηλ. τα στενά περάσματα του Αίμου) και τη θάλασσα του Πόντου. Έτσι οι Βούλγαροι έγιναν κύριοι των γειτονικών σλαβικών φυλών που ονομάζονταν Επτά Γενεές και εγκατέστησαν τους Σεβέρεις, μια από αυτές, στην περιοχή που απλώνεται από την κλεισούρα των Βερεγάβων (Σημ. πιθανώς το πέρασμα Ris) προς τα ανατολικά. Συνάμα τοποθέτησαν τις υπόλοιπες Επτά Γενεές στα νότια και δυτικά της χώρας τους προς την Αβαρία (τη χώρα των Αβάρων).
 Έτσι μεγάλωσε η δύναμή τους και άρχισαν να κυριεύουν τα κάστρα που ανήκαν στο Ρωμαϊκό Κράτος. Γι' αυτό ο αυτοκράτορας αναγκάστηκε να κάνει ειρήνη μαζί τους και συμφώνησε να τους παρέχει ετήσιο φόρο.                                          
                   Θεοφάνης, Χρονογραφία, 358-359.                       
                                  
4) Πόσες και ποιες συνθήκες αναφέρονται από τον Θεοφάνη στο παρακάτω παράθεμα; Τι είδους ζητήματα ρύθμιζαν αυτές οι συνθήκες;
                Συνθήκες των ετών 716 και 812 μεταξύ Βυζαντινών και Βουλγάρων
Αυτή τη χρονιά ο [χάνος] Κρούμος έστειλε στον αυτοκράτορα Μιχαήλ [Α΄ Ραγκαβέ, 811-813] πρεσβεία με αρχηγό τον Δραγομιρ, για να διαπραγματευθεί ειρήνη: ήθελε να ανανεώσει τις συνθήκες που είχαν συναφθεί μεταξύ του Θεοδοσίου [Γ΄, 715-717] [...] και του χάνου Κορμεσίου. Μ' αυτές:
Οριζόταν η συνοριακή γραμμή [...].
Προβλεπόταν η προμήθεια ενδυμάτων και κόκκινων δερμάτων αξίας έως και τριάντα χρυσών λιτρών (μια χρυσή λίτρα =72 χρυσά νομίσματα).
Στη συνθήκη αυτή προστέθηκαν οι εξής όροι:
Να εκδοθούν οι πρόσφυγες [...].
Οι έμποροι και από τις δύο χώρες όφειλαν να παρουσιάζονται με σφραγισμένα έγγραφα· αν αυτά δεν έχουν σφραγίδες, να αφαιρούνται τα εμπορεύματά τους και να δημεύονται για το δημόσιο ταμείο.
Σημ.: Δεν είναι σαφές αν η προμήθεια (μεταξωτών;) ενδυμάτων και κόκκινων δερμάτων από το Βυζάντιο στους Βουλγάρους, που προέβλεπε το άρθρο 2 της συνθήκης του 716, ήταν φόρος ή αφορούσε το εμπόριο.  Θεοφάνης, Χρονογραφία, έκδ. C. de Boor, τόμ. 1, Λειψία 1883, 497. 

Τρίτη 14 Απριλίου 2020

Β4 ΙΛΙΑΔΑ - Η,Θ,Ι

14/4/20 Περίληψεις ραψ. Η http://users.sch.gr/ipap/Ellinikos%20Politismos/Yliko/OMHROS-ILIADA/Iliada/Iliada15.htm Ραψ. Θhttp://users.sch.gr/ipap/Ellinikos%20Politismos/Yliko/OMHROS-ILIADA/Iliada/Iliada17.htm Ραψ.Ι http://users.sch.gr/ipap/Ellinikos%20Politismos/Yliko/OMHROS-ILIADA/Iliada/Iliada18.htm Ανάλυση Ραψ.Ι http://istografia.blogspot.com/2015/01/225-431.html 
Ερωτησεις 1)Εκτός από την απαρίθμηση των δώρων που υπόσχεται ο Αγαμέμνονας, ποιοι είναι οι άλλοι βασικοί άξονες (κύριες ιδέες) του λόγου του Οδυσσέα; 2)Λαμβάνοντας υπόψη σας ότι ένας πατέρας γνωρίζει καλά το παιδί του και διαβάζοντας τη συμβουλή που δίνει ο Πηλέας στον Αχιλλέα (στ. Ι 254-258), τι συμπεραίνετε σχετικά με το χαρακτήρα του ήρωα;  

B4 ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ -2 ΓΡΑΜΜΑΤΑ ΤΗΣ ΧΑΡΑΣ

14/4/20 Θανάσης Βαλτινός, «Δύο γράμματα της Χαράς»
ΤΟ ΚΎΜΑ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΣΗΣ ΤΗΣ ΔΕΚΑΕΤΙΑΣ ΤΟΥ ΄60
Φωτογραφίες http://filologikigonia.weebly.com/delta973omicron-gammarho940mumualphataualpha-tauetasigmaf-chialpharho940sigmaf-thetabetaalphalambdatauiotanu972sigmaf.html Σημειώσεις http://docplayer.gr/81006484-Dyo-grammata-tis-haras.html
Κειμενο -με απαντησεις http://users.sch.gr/ipap/Ellinikos_Politismos/logotexnia/B-dio-gramata.htm στο τελος της σελιδας υπαρχει η ενοτητα οι παρατηρησεις σας να τις  απαντήσετε 
Ερωτήσεις 1) Πως θα αντιμετωπιζατε εσείς μια ενδεχόμενη μετανάστευση σε χώρα του εξωτερικού 2) Με ποιον από τους χαρακτήρες του κειμένου συμφωνείτε περισσότερο;

Β4 ΙΛΙΑΔΑ ΡΑΨ. Δ, Ε,Ζ.

10/4/20  Παζλ για να περάσει λίγο η ώρα 
http://users.sch.gr/ipap/Ellinikos%20Politismos/Paixnidia/monomaxia,eukolo.htm
http://users.sch.gr/ipap/Ellinikos%20Politismos/Paixnidia/Ektoras-Andromache.htm
ΙΛΙΑΔΑ Ραψ. Δ, Ε,Ζ. - ΠΕΡΙΛΗΨΕΙΣ -Ραψ. Δ
 http://users.sch.gr/ipap/Ellinikos%20Politismos/Yliko/OMHROS-ILIADA/Iliada/Iliada08.htm
Ραψ.Ε http://users.sch.gr/ipap/Ellinikos%20Politismos/Yliko/OMHROS-ILIADA/Iliada/Iliada10.htm
Ραψ.Ζ  http://users.sch.gr/ipap/Ellinikos%20Politismos/Yliko/OMHROS-ILIADA/Iliada/Iliada12.htm
Ραψ. Ζ 369-529  Συνομιλια Εκτορα και Ανδρομαχης βιντεο https://www.youtube.com/watch?v=_pClMbVkvRE 
κείμενοhttp://users.sch.gr/ipap/Ellinikos%20Politismos/Yliko/OMHROS-ILIADA/Iliada/Iliada14.htm#b
ΑΝΑΛΥΣΗ https://alexgger.blogspot.com/2013/01/369-529.html
ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΗΑΣΚΗΣΗ http://users.sch.gr/ipap/Ellinikos%20Politismos/Yliko/askisis%20arxaia/Iliada-Z-369-529.htm
ΕΡΏΤΗΣΕΙΣ 1)Πώς ονομάζονται τα ερωτήματα (στίχ. 377-380); Γιατί τα χρησιμοποιεί ο Όμηρος και πώς λειτουργούν από άποψη αφηγηματικής τεχνικής; 2)Πώς η εικόνα του Πάρη ως γενναίου πολεμιστή αποκαθίσταται στους στίχους 503-529;Με ποια εκφραστικά μέσα το επιτυγχάνει ο ποιητής; (Να εξηγήσετε) 3)Να περιγράψετε τη συναισθηματική κατάσταση της Ανδρομάχης και του Έκτορα σ’ αυτή τη σκηνή.

Α1,Α2,Α3,Α4- ΚΥΚΛΑΔΙΚΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

 ΚΥΚΛΑΔΙΚΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ παρουσίαση https://www.slideshare.net/vasso76/ss-53291939
 Το μάθημα με ερωτήσεις και τις απαντήσεις τους https://3gymchan-history-a.blogspot.com/2015/09/1_22.html
Σταυρόλεξο για τον κυκλαδικό πολιτισμό Σμαράγδη Γαλημιτάκη
 http://users.sch.gr/ipap/Ellinikos%20Politismos/Yliko/istoria/ask.Istorias/kyk-galim.html
Συναρμολόγησετο παζλ(ειδώλιο) http://users.sch.gr/ipap/Ellinikos%20Politismos/Yliko/istoria/ask.Istorias/eidolio.html
Συναρμολόγησε το παζλ  http://users.sch.gr/ipap/Ellinikos%20Politismos/Yliko/istoria/ask.Istorias/kikladikos2/index.htm
Μικρή επανάληψη για τον Κυκλαδικό πολιτισμό
http://users.sch.gr/ipap/Ellinikos%20Politismos/Yliko/istoria/ask.Istorias/kikladikos2.htm
Άσκηση για τα κυκλαδικά ειδώλια
 http://users.sch.gr/ipap/Ellinikos%20Politismos/Yliko/istoria/ask.Istorias/kikladikos1.htm

ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ
1)Προσπαθήστε να περιγράψετε τα βασικά χαρακτηριστικά των κυκλαδικών ειδωλίων.
2)Από τι υλικό κυρίως είναι φτιαγμένα τα κυκλαδικά ειδώλια;Γιατί;
3)Τι σημαίνει και πού αναφέρεται ο όρος "βιολόσχημο"  ;

Πέμπτη 9 Απριλίου 2020

Β 3,B4 - Ο ΗΡΑΚΛΕΙΟΣ

     Ο ΗΡΑΚΛΕΙΟΣ ΚΑΙ ΤΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥ video https://www.youtube.com/watch?v=Zj2HTuDFWpE
παρουσίαση https://www.slideshare.net/christostsatsouris/ss-40735459
Ερωτήσεις(πηγη https://drive.google.com/file/d/0B1IhoIbYH0Q9YzVHdF9TOHlZbzA/view)
1) Στο δεύτερο μισό του 6ου και τις αρχές του 7ου αι. το Βυζάντιο συγκλονίστηκε από μια πολύπλευρη κρίση. Λοιμοί,κακές σοδειές, σεισμοί και εισβολές στα εδάφη της αυτοκρατορίας. Αφού μελετήσετε την παρακάτω πηγή και τις πληροφορίες που δίνει το βιβλίο σας στη σελ. 19, να εξηγήσετε πώς επηρέασαν αυτά τα προβλήματα τη βυζαντινή αυτοκρατορία.
Βρήκαμε το δημόσιο να είναι καταφορτωμένο με πολλά χρέη και να έχει φτάσει στη χειρότερη φτώχεια [...] και τον στρατό τόσο παραμελημένο από την έλλειψη των αναγκαίων, ώστε το κράτος να σφυροκοπείται από τις αδιάκοπες εισβολές και επιδρομές των βαρβάρων.              Από Νεαρά του Ιουστίνου Β ́ (566 μ. Χ.)

2) Το 626, ενώ ο Ηράκλειος ήταν σε εκστρατεία κατά τωνΠερσών, οι Πέρσες συμμάχησαν με τους Αβάρους και πολιόρκησαν την Κωνσταντινούπολη. Οι Βυζαντινοί κατάφεραν τελικά να λύσουν την πολιορκία χάρη σε ανεμοστρόβιλο που σήκωσε τρικυμία και κατάστρεψε τον εχθρικό στόλο.
α. Πού απέδωσαν τη νίκη τους σύμφωνα με τον παρακάτω ύμνο;
β. Μήπως γνωρίζετε πώς ονομάζεται ο ύμνος αυτός;
Τῇ ὑπερμάχῳ στρατηγῷ τὰ νικητήρια,
ὡς λυτρωθεῖσα τῶν δεινῶν εὐχαριστήρια
ἀναγράφω σοι ἡ Πόλις σου Θεοτόκε.
Ἀλλ' ὡς ἔχουσα τὸ κράτος ἀπροσμάχητον,
ἐκ παντοίων με κινδύνων ἐλευθέρωσον,
ἵνα κράζω σοι· Χαῖρε, Νύμφη ἀνύμφευτε».
3)Με βάση την παρακάτω πηγή και τις πληροφορίες του βιβλίου σας στη σελ. 20 βρείτε ποια γεγονότα σηματοδοτούν το οριστικό τέλος της Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας και την αρχή της μεσαιωνικής ελληνικής Βυζαντινής Αυτοκρατορίας.
  Όταν ήταν αυτοκράτορας ο Ηράκλειος [610-641] που καταγόταν από τη Λιβύη, η επικράτεια του Ρωμαϊκού Κράτους περιορίστηκε και ακρωτηριάστηκε τόσο στην Ανατολή όσο και στη Δύση. Τότε οι διάδοχοι του, που δεν ήξεραν πού και πώς να ασκήσουν την εξουσία τους, κατέτμησαν σε μικρά τμήματα τη διοίκηση τους και τα μεγάλα στρατιωτικά σώματα και εγκατέλειψαν την προγονική τους λατινική, υιοθετώντας την ελληνική γλώσσα [...]. Γιατί (παλιότερα) ονόμαζαν τους χιλίαρχους λογγίνους και τους εκατόνταρχους κεντουρίωνες και τους τωρινούς στρατηγούς κόμητες. Αλλά και η ονομασία θέμα είναι ελληνική και όχι ρωμαϊκή και προέρχεται από τη θέση.
(Κ. Πορφυρογέννητος, Περί θεμάτων)
4) Σε περίπτωση αποτυχίας της εκστρατείας του Ηρακλείου ποιες θα ήταν οι απώλειες της Βυζαντινής αυτοκρατορίας σύμφωνα με το παρακάτω παράθεμα ;
Μια ακόμα πτυχή της υψηλής στρατηγικής του Ηρακλείου πρέπει να σημειωθεί, πριν προχωρήσουμε στις επί μέρους διαστάσεις της. Όταν ο Ηράκλειος αποφάσισε να επιτεθεί στην καρδιά της περσικής αυτοκρατορίας, αντί να αρκεσθεί οτη διατήρηση όσων του είχαν απομείνει, τα έπαιξε όλα για όλα σε μια ζαριά. Αν η επίθεση του είχε αποτύχει, αν ο στρατός του είχε ηττηθεί και διαλυθεί, η Βυζαντινή Αυτοκρατορία θα είχε ελάχιστες πλέον εφεδρείες. Έχοντας κυριολεκτικά ρευστοποιήσει τα χρυσαφικά της, είχε συγκεντρώσει τις έσχατες δυνάμεις της στο εγχείρημα του Ηρακλείου. Αν ο Ηράκλειος είχε αποτύχει, η Μικρά Ασία θα έπεφτε πιθανότατα στους Πέρσες, αφήνοντας την Κωνσταντινούπολη ουσιαστικά χωρίς επαρχίες και χωρίς φορολογικά έσοδα,ένα απόρθητο αλλά απομονωμένο φρούριο, καταδικασμένο σε μαρασμό. Στην περίπτωση του Ηρακλείου ωστόσο η τύχη ευνόησε τους τολμηρούς και ο θρίαμβος του τον ανέβασε σε τέτοια ύψη στη συλλογική μνήμη της ελληνικής ορθοδοξίας, που μόνο δύο άλλοι βυζαντινοί αυτοκράτορες προσεγγίζουν: ο Μέγας Κωνσταντίνος και ο Βασίλειος Β' Βουλγαροκτόνος.
Χ. Παπασωτηρίου, «Βυζαντινή Υψηλή Στρατηγική 6ος-11ος αιώνας», Εκδόσεις Ποιότητα-2001 σελ. 120-123
5) Το 626, ενώ ο Ηράκλειος ήταν σε εκστρατεία κατά τωνΠερσών, οι Πέρσες συμμάχησαν με τους Αβάρους και πολιόρκησαν την Κωνσταντινούπολη. Οι Βυζαντινοί κατάφεραν τελικά να λύσουν την πολιορκία χάρη σε ανεμοστρόβιλο που σήκωσε τρικυμία και κατάστρεψε τον εχθρικό στόλο.
α. Πού απέδωσαν τη νίκη τους σύμφωνα με τον παρακάτω ύμνο;  
β. Μήπως γνωρίζετε πώς ονομάζεται ο ύμνος αυτός;
 Τῇ ὑπερμάχῳ στρατηγῷ τὰ νικητήρια,
ὡς λυτρωθεῖσα τῶν δεινῶν εὐχαριστήρια
ἀναγράφω σοι ἡ Πόλις σου Θεοτόκε.
Ἀλλ' ὡς ἔχουσα τὸ κράτος ἀπροσμάχητον,
ἐκ παντοίων με κινδύνων ἐλευθέρωσον,

ἵνα κράζω σοι· Χαῖρε, Νύμφη ἀνύμφευτε».

Β4 ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΉ ΛΟΓΟΤΕΧΝΊΑ

9/4/20 ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΉ ΛΟΓΟΤΕΧΝΊΑ
 -ΝΑ 'ΣΑΙ ΚΑΛΑ ΔΑΣΚΑΛΕ -Γ. ΙΩΑΝΝΟΥ-https://2stav-glossa.blogspot.com/2013/09/blog-post_29.html#
ΑΣΚΗΣΕΙΣ : 1) Στο κείμενο προβάλλονται δύο μοντέλα διδασκαλίας, αντιθετικά μεταξύ τους, το «αυταρχικό» και το «δημοκρατικό». Να παρουσιάσετε τα χαρακτηριστικά τους με βάση: α) τις μεθόδους διδασκαλίας και το αποτέλεσμα που έχουν και β) τις σχέσεις δασκάλου- μαθητών.
2 )  Να αναπτύξετε σε μία παράγραφο 100 περίπου λέξεων την άποψή σας για το μοντέλο διδασκαλίας που εσείς προτιμάτε.

10 /4/20 Β4 ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ -ΑΦΗΓΗΣΗ

10/4/20 
ΑΦΗΓΗΣΗ παρουσίαση  https://www.slideshare.net/chryssoulakos/ss-80085357
ασκηση
1)      Να βρείτε τις αντιστοιχίες ανάμεσα στα στοιχεία της στήλης Α και σ’ εκείνες της στήλης Β. Ένα στοιχείο της στήλης Α περισσεύει.
                              Α
                            Β                                                                                 
1. Σ’ ένα χρόνο μετά από εκείνη την
ημέρα ο Γιάννης θα συναντούσε πάλι
τη Μαρία.

2. Μέσα σε μια ώρα κατάφερε να ετοιμαστεί για το ταξίδι.

3. Τότε ο Γιάννης θυμήθηκε εκείνη τη
μοιραία συνάντηση με τη Μαρία πριν
από αρκετά χρόνια.

4. Η ιστορία μας αρχίζει πριν από πολλά χρόνια, όταν ακόμη δεν υπήρχαν
ραδιόφωνα και τηλεοράσεις.

5. Άνοιξε αποφασιστικά την πόρτα, πέρασε μέσα, έριξε μια ματιά γύρω του,
έβγαλε το καπέλο του και κάθισε σε
μια πολυθρόνα κρατώντας το στα χέρια.

6. Σε χρόνο λιγότερο απ’ όσο χρειάζεται κανείς να το αφηγηθεί, ο μικρός
κατέβηκε τη σκάλα γλιστρώντας από
την κουπαστή.

α) Αναδρομική αφήγηση


β) Πρόδρομη αφήγηση


γ) Χρόνος γεγονότων > χρόνος αφήγησης


δ) Χρόνος γεγονότων < χρόνος αφήγησης


ε) Χρόνος γεγονότων = χρόνος αφήγησης

2)      Να αντιστοιχίσετε τα στοιχεία της στήλης Α με εκείνα της στήλης Β
                       Α
                          Β
1.      Ο μαθητής ήταν διαρκώς ανήσυχος κατά τη διάρκεια του μαθήματος και ,παρά τις υποδείξεις μου να συγκεντρωθεί και να ηρεμήσει, συνέχισε να κάνει φασαρία. Έτσι, αναγκάστηκα να τον αποβάλω.

2.      Ο καθηγητής τον έβλεπε κατά τη διάρκεια του μαθήματος να μιλάει συνεχώς με τους συμμαθητές του. Του έκανε συστάσεις να συγκεντρωθεί στο μάθημα αλλά αυτός δεν υπάκουσε, θεωρώντας ότι με αυτόν τον τρόπο κέρδιζε την συμπάθεια των συμμαθητών του. Τελικά ο καθηγητής αναγκάστηκε να τον αποβάλει προς παραδειγματισμό των άλλων.


3.         Με τον Κώστα κάναμε συνέχεια πλάκα στο μάθημα, μου έλεγε ιστορίες και ανέκδοτα. Ο κ. Παπαδόπουλος είδε μόνο αυτόν και , αφού του έκανε αρκετές παρατηρήσεις, τελικά τον έβγαλε από την τάξη.






Α) Μηδενική εστίαση







Β) Εσωτερική εστίαση
3)      Να αντιστοιχήσετε τα στοιχεία της στήλης Α με εκείνα της στήλης Β, ώστε να χαρακτηριστεί κάθε φορά η διάρκεια κ 

9/4/20 ΚΥΚΛΑΔΙΚΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

 ΑΣΚΗΣΗ  ΚΥΚΛΑΔΙΚΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ τις απαντησεις στο τετράδιο σας

Πού, πότε, γιατί
Ο Κυκλαδικός πολιτισμός αναπτύχθηκε στις …………… στην εποχή του
………….. κατά την ….και …. χιλιετία π.Χ. Στην ανάπτυξη συνέβαλαν
το ήπιο κλίμα και η προνομιακή γεωγραφική θέση των νησιών, καθώς
αποτελούσαν φυσική γέφυρα ανάμεσα σε Ε………. και Α……..,
ηπειρωτική ………….. και Κ………
Ιστορία των οικισμών
Κατά την 3 η χιλιετία π.Χ. οι οικισμοί αναπτύσσονται α…………. ο
καθένας κοντά στη ………… ή στους πρόποδες λόφων.
Περίπου στα …….π.Χ. άλλοι οικισμοί οχυρώνονται, άλλοι
καταστρέφονται και ξαναχτίζονται ο…………… κι άλλοι χτίζονται
μακρια από τη θάλασσα. Η αναστάτωση οφείλεται ίσως σε νέους
πληθυσμούς από τη Μ.Ασία.
Κατά τη 2 η χιλιετία π.Χ. οι οικισμοί μεγαλώνουν. Ο πιο σημαντικός
οικισμός είναι το Α………..
Σχέσεις με άλλους πολιτισμούς
Μετά από ένα σεισμό περίπου στα 1600 π.Χ. οι Κυκλάδες περνούν στην
επιρροή της …………… Στα 1450 π.Χ. μετά την καταστροφή των
μινωικών ανακτόρων κυριαρχούν στις Κυκλάδες οι Μ…………. και τους
μεταδίδουν στοιχεία τεχνολογίας, τέχνης και θρησκείας.
Τέχνη
Το χαρακτηριστικότερο δημιούργημα της τέχνης τους είναι τα
μαρμάρινα …………… Παριστάνουν γυμνές γυναίκες και λίγα άνδρες
μ……….., π………… και κ……….. Οι μορφές είναι σχηματοποιημένες.
Τα αγγεία τους είναι πήλινα, σε ποικίλα σχήματα, διακοσμημένα με απλά
γ………… σχέδια. Υπάρχουν επίσης εντυπωσιακά μ………… αγγεία και
μ…………. με απλή χαρακτή διακόσμηση.

Δευτέρα 6 Απριλίου 2020

Α1,Α2,Α3,Α4 -ΕΠΟΧΗ ΤΟΥ ΧΑΛΚΟΥ -ΑΝΑΤΟΛΙΚΟΙ ΛΑΟΙ

  ΕΠΟΧΉ ΤΟΥ ΧΑΛΚΟΎ -ΑΝΑΤΟΛΙΚΟΊ ΛΑΟΊ
παρουσιάσεις 1) https://www.slideshare.net/vserdaki/ss-39520103
2)https://www.slideshare.net/kotsiele/anatolikoi-laoi
Με βάση το βιβλίο σας και όσα είδατε να δώσετε βασικές πληροφορίες για τα εξής: α) Ταρίχευση, β) Ιερογλυφικά, γ) Πυραμίδες, δ) Ζιγκουράτ, ε) Σφηνοειδής γραφή, στ) Κώδικας Χαμουραμπί. 

Κυριακή 5 Απριλίου 2020

B3,B4 - ΙΟΥΣΤΙΝΙΑΝΟΣ -

Ο ΙΟΥΣΤΙΝΙΑΝΟΣ ΚΑΙ ΤΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥ 1)https://www.youtube.com/watch?v=qjB6NPycxf0
παρουσιαση  2) https://www.slideshare.net/Kvarnalis75/1-o-i?ref=https://istografia.blogspot.com/2015/09/blog-post_58.html
Ερωτησεις μαθηματος μαζι με τις απαντησεις τους http://www.pilavakis.net/new_page_386.htm
Διαδραστική ασκηση συμπλρωσης https://e-rodotus.blogspot.com/2014/09/blog-post_52.html
Ερωτησεις για εσας γραπτα η ερωτηση 4 και 6 και μια ακομη δικης σας επιλογης.
1)Τι ήταν οι Δημοι ; Τι συνέβη στη Στάση του Νίκα;
2) Πώς αντιµετώπισε ο Ιουστινιανός τους γαιοκτήµονες και τους ελεύθερους αγρότες;
3) Ποια ήταν η θρησκευτική πολιτική του Ιουστινιανού;
4) Ποια ήταν η συµβολή του Ιουστινιανού στον νοµικό τοµέα; Ποια είναι τα σηµαντικότερα έργα;
5) Ποιοι ήταν οι στόχοι του Ιουστινιανού σχετικά µε την εξωτερική πολιτική; Ποια ήταν η στάση του απέναντι στους Πέρσες;
6) Πώς κρίνεις την εξωτερική πολιτική του Ιουστινιανού; Ποιες ήταν οι συνέπειες της πολιτικής του;
7) Ποιος είναι ο ρυθµός της Αγίας Σοφίας και ποιοι ήταν οι αρχιτέκτονες της ;
(διαφ.2 και 3)

Παρασκευή 3 Απριλίου 2020

3/4/20 Β 4 ΙΛΙΑΔΑ -

3/4/20 ΙΛΙΑΔΑ - ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ -ΑΦΗΓΗΜΑΤΙΚΕΣ ΤΕΧΝΙΚΕΣ
Δοκιμάστε τις γνώσεις σας στις αφηγηματικές τεχνικές
Διαδραστική άσκηση http://users.sch.gr/ipap/Ellinikos%20Politismos/Paixnidia/afigimatikes-texnikes-1.htm
αν τυχόν αντιμετωπίσετε δυσκολίες σε κάποιες απαντήσεις - όλη η θεωρία για τις αφηγηματικές τεχνικές εδώ :http://users.sch.gr/ipap/Ellinikos%20Politismos/Yliko/OMHROS%20ODYSSEIA/Odysseia/Afigimatikes_texnikes.htm (αν όχι  ΑΦΗΣΤΕ το για να μη σας μπερδεψει )
ΠΕΡΙΛΗΨΗ ΡΑΨ Α http://users.sch.gr/ipap/Ellinikos%20Politismos/Yliko/OMHROS-ILIADA/Iliada/Iliada01a.htm
ΠΕΡΙΛΗΨΗ ΡΑΨΩΔΙΑ Βhttp://users.sch.gr/ipap/Ellinikos%20Politismos/Yliko/OMHROS-
ILIADA/Iliada/Iliada05.htm
ΠΕΡΙΛΗΨΗ ΡΑΨΩΔΙΑ Γ http://users.sch.gr/ipap/Ellinikos%20Politismos/Yliko/OMHROS-ILIADA/Iliada/Iliada06.htm ΡΑΨΩΔΙΑ Γ  121-244 http://users.sch.gr/ipap/Ellinikos%20Politismos/Yliko/OMHROS-ILIADA/Iliada/Iliada07.htm
 ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΡΑΨ. Γ  http://users.sch.gr/ipap/Ellinikos%20Politismos/Yliko/askisis%20arxaia/Iliada-C-121-244.htm

Α1 Α2 Α3 Α4 ΝΕΟΛΙΘΙΚΗ ΕΠΟΧΗ - ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ

  Νεολιθική εποχή παρουσίαση  1)  https://www.slideshare.net/Kvarnalis75/2-14275457
2)  https://www.slideshare.net/kioufe/ss-48713031
  Ερωτήσεις 
1)Μπορείτε να εντοπίσετε τις σπουδαιότερες αλλαγές στη ζωή του ανθρώπου που δείχνουν πρόοδο, βελτίωση των όρων της ζωής του στη νεολιθική εποχή σε σχέση με τη ζωή του στην παλαιολιθική εποχή;
2)Σε ποια προϊστορική εποχή οι άνθρωποι είναι πιο κοινωνικοί;
Πώς αποδεικνύεται αυτή η κοινωνικότητά τους;

Πέμπτη 2 Απριλίου 2020

B 4 Νεοελληνική λογοτεχνία επανάληψη

 ΧΑΛΑΣΜΕΝΕΣ  ΓΕΙΤΟΝΙΕΣ  ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ
https://2stav-glossa.blogspot.com/2018/09/blog-post_9.html#
 (ο παραπάνω σύνδεσμος  έχει  και σύνδεσμο που οδηγεί στα διαδραστικά σχολικά βιβλία - από εκεί μπορείτε να διαβάσετε το κείμενο ξανά ,  είναι ο σύνδεσμος  κάτω από την  εισαγωγή  )
 Α: ΤΟΠΟΣ -ΧΡΟΝΟΣ
1)Ποια πόλη σκιαγραφείται στα αποσπάσματα του Κ. Χαρπαντίδη;
2)Πως εκφράζεται ο χρόνος μέσα στο κείμενο; Από ποιο χρονικό σημείο ξεκινά την αφήγηση του ο συγγραφέας; Υπάρχει αναδρομή στο παρελθόν; Αν ναι τι κερδίζει με αυτή;
3)Πως προχωρά ο χρόνος στην περιγραφή μιας ημέρας; Από ποιο σημείο της ημέρας ξεκινά ο συγγραφέας και σε ποιο τελειώνει; Δώστε συγκεκριμένα παραδείγματα.