Οι σταυροφορίες και η πρώτη άλωση της Πόλης 1) https://www.slideshare.net/chryssoulakos/1204-48355307 2)https://www.slideshare.net/irinikel/o-44671974 3)https://www.slideshare.net/ssusere75a54/ss-35300972 4)https://www.slideshare.net/NasiaFatsi/1-2-71530319
Πέμπτη 25 Φεβρουαρίου 2021
Τρίτη 23 Φεβρουαρίου 2021
Η ΟΡIΣΤIΚΗ ΑΠΟΜΑΚΡYΝΣΗ ΤΗΣ ΠΕΡΣIΚΗΣ ΕΠIΘΕΣΗΣ
Η ΟΡIΣΤIΚΗ ΑΠΟΜΑΚΡYΝΣΗ ΤΗΣ ΠΕΡΣIΚΗΣ ΕΠIΘΕΣΗΣ-Παρουσίαση 1) https://www.slideshare.net/mavraroda/ss-29414190 2)https://www.slideshare.net/Kvarnalis75/8-10656238
Η ΜΑΧΗ ΤΩΝ ΘΕΡΜΟΠΥΛΩΝ video 1)https://www.youtube.com/watch?v=PX5bT3LZaqo video 2)(20λεπτο)https://www.youtube.com/watch?v=2Sd2PmkHlg0
Η ναυμαχία της Σαλαμίνας video 1) https://www.youtube.com/watch?v=J3fBw-WhNvM video 2) (7λεπτο) https://www.youtube.com/watch?v=xerVahosJ28 video3) (20λεπτο)https://www.youtube.com/watch?v=s10yXs3WEdE
Παρουσίαση - ερωτήσεις με τις απαντήσεις -εχει εως εκει που χρειαζεστε - δεν χρειαζεται να κανετε εγγραφη -δειτε εως εκει που σας αφηνει :) https://quizlet.com/138884501/%CE%99%CE%A3%CE%A4%CE%9F%CE%A1%CE%99%CE%91-%CE%91%CE%93%CF%85%CE%BC%CE%BD%CE%B1%CF%83%CE%AF%CE%BF%CF%85-8-%CE%95%CE%A0%CE%9F%CE%A7%CE%97-%CE%91%CE%A1%CE%A7%CE%91%CE%AA%CE%9A%CE%97-%CE%97-%CE%BF%CF%81%CE%B9%CF%83%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%AE-%CE%91%CF%80%CE%BF%CE%BC%CE%AC%CE%BA%CF%81%CF%85%CE%BD%CF%83%CE%B7-%CF%84%CE%B7%CF%82-%CE%A0%CE%B5%CF%81%CF%83%CE%B9%CE%BA%CE%AE%CF%82-%CE%95%CF%80%CE%AF%CE%B8%CE%B5%CF%83%CE%B7%CF%82-flash-cards/
Η ενετική οικονομική διείσδυση και το σχίσμα των Εκκλησιών
Δευτέρα 22 Φεβρουαρίου 2021
B3,B4- Οι Κομνηνοί και η μερική αναδιοργάνωση της αυτοκρατορίας
Οι Κομνηνοί και η μερική αναδιοργάνωση της αυτοκρατορίας
Παρουσίαση 1)https://www.slideshare.net/Kvarnalis75/2-o-k?next_slideshow=1 2)https://www.slideshare.net/kioufe/ss-43179949
Γ4 Ευριπίδη Ελένη
Γ΄ ΕΠΕΙΣΟΔΙΟ-1η Σκηνή (1286-1304) Ανάλυση http://users.sch.gr/sirmkap/eleni%20epeisodio%203.pdf
Γ΄ επεισόδιο στίχοι 1286-1424 Παρουσίαση https://www.slideshare.net/christostsatsouris/1286-1424-73798768 Ανάλυση1) https://alexgger.blogspot.com/2016/03/blog-post_20.html Ανάλυση2)https://logwnomigiris.blogspot.com/2015/03/412.html
Πέμπτη 18 Φεβρουαρίου 2021
ΕΥΡΙΠΙΔΗ: ΕΛΕΝΗ , Γ’ επεισόδιο, στ. 1286-1424: Η εμφάνιση του Θεοκλύμενου και η εφαρμογή του σχεδίου
1. Το τραγούδι του Χορού τελείωσε. Στην άδεια σκηνή θα επικρατήσει αναταραχή, αφού νέα πρόσωπα κάνουν την εμφάνισή τους. Μπαίνουν από την ………………….. πάροδο. Ξεχωρίζει η επιβλητική μορφή ενός άνδρα. Είναι ο …………………….Έχουν μιλήσει για αυτόν όλοι οι άλλοι ήρωες: η Ελένη, η Θεονόη, η Γερόντισσα. Ποιες πληροφορίες μέχρι τώρα έχετε συλλέξει γι’ αυτόν; …………………………………………………………………………………………………………………………………………… …………………………………………………………………………………………………………………………………………… …………………………………………………………………………………………………………………………………………… …………………………………………………………………………………………………………………………………………… …………………………………………………………………………………………………………………………………………… ۩ Ο ……………………….. γυρίζει από ……………………. και είναι περιτριγυρισμένος από σκυλιά και δούλους, που κρατούν τα απαραίτητα σύνεργα. Χαιρετά με σεβασμό τον τάφο του …………………, αλλά είναι ανήσυχος .Ποια συναισθήματα τον διακατέχουν;(στ. 1293-1304)και γιατί;
Τι μεσολάβησε ώστε να γυρίσει εσπευσμένα πίσω;……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… ……………………………………………………………………………………………………………………………………………
Τι πίστεψε όταν δεν είδε την Ελένη στον τάφο; …………………………………………………………………………………………………………………………………………… …………………………………………………………………………………………………………………………………………..
Πώς ένιωσε όταν τελικά διαπίστωσε πώς ήταν ακόμη εκεί;( στ. 1312) ………………………………………………………………………………………………………………………………………….. ……………………………………………………………………………………………………………………………………………. 2. Ήρθε η ώρα η Ελένη να θέσει σε εφαρμογή το σχέδιο διαφυγής. Πρέπει να αναλάβει αμέσως δράση και να ξεγελάσει τον Θεοκλύμενο. Ποια τεχνάσματα χρησιμοποιεί;……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… …………………………………………………………………………………………………………………………………………
Στο σημείο αυτό η εξωτερική εμφάνιση θα παίξει σημαντικό ρόλο και η Ελένη θα το εκμεταλλευτεί. α. Ποια είναι τα στοιχεία όψης τόσο της Ελένης όσο και του Μενέλαου
► μορφή Ελένης: ……………………………………………………………………………………………………………………………………….. ……………………………………………………………………………………………………………………………………….. ………………………………………………………………………………………………………………………………………… ► μορφή Μενέλαου: ………………………………………………………………………………………………………………………………………..………………………………………………………………………………………………………………………………………..
β. Ποια στοιχεία ήθους του Θεοκλύμενου θα χρησιμοποιήσει για να ‘στήσει’ το δόλο της; ………………………………………………………………………………………………………………………………………… ……………….……………………………………………………………………………………………………………………………
Ο Ευριπίδης από την αρχή του έργου χρησιμοποιεί το εύρημα (<ευρίσκω) του ειδώλου και πλέκει την υπόθεση γύρω από την αντίθεση του εἶναι και του φαίνεσθαι .Εδώ πώς παρουσιάζεται η Ελένη; Τι του λέει ώστε να διαλύσει τις αμφιβολίες του; Πάνω σε ποια στοιχεία του χαρακτήρα του ‘πατάει’; …………………………………………………………………………………………………………………………………………… …………………………………………………………………………………………………………………………………………… …………………………………………………………………………………………………………………………………………… ……………………………………………………………………… ► Επίσης ο Μενέλαος δεν είναι ο ένδοξος βασιλιάς ( εἶναι),αλλά ένας ναυαγός με κουρέλια ( φαίνεσθαι), ένας δούλος. Επιπλέον στη σκηνή αυτή κρατά δεύτερο ρόλο και εμφανίζεται ως το εκτελεστικό όργανο της Ελένης, προκειμένου να έχει επιτυχή έκβαση το σχέδιό της( εν γνώσει του, βέβαια και με τη σύμφωνη γνώμη του) . Όμως και ο Θεοκλύμενος, τυφλωμένος από το πάθος του για την Ελληνίδα πιστεύει ό, τι του λέει και μετατρέπεται και αυτός, εν αγνοία του, σε εκτελεστικό της όργανο. Έχει βέβαια και τις αμφιβολίες του ,που όμως δεν στηρίζονται σε λογικά επιχειρήματα, όσο στην καχυποψία του και στο φόβο του μην την χάσει. Περισσότερο διαισθάνεται παρά σκέφτεται. Γίνεται εύκολο θύμα στη διαλεκτική ικανότητα της πανέξυπνης Ελένης.
- Το σχέδιο είναι καλά οργανωμένο και ο Αιγύπτιος βασιλιάς δεν αντιλαμβάνεται την αληθινή σημασία των λόγων της Ελένης ( δίσημοι λόγοι =με διττή, διπλή σημασία). Άλλα λέει η Ελένη, άλλα καταλαβαίνει ο Θεοκλύμενος ( εἶναι # φαίνεσθαι). Εντείνεται έτσι η τραγική ειρωνεία
→ Συμπληρώστε τον πίνακα
στίχοι Ελένη - Θεοκλύμενος
1370
1411-1413
1415-1417
1418-1419
1421-1422
Να σχολιάσετε τις φράσεις, με βάση τις θρησκευτικές αντιλήψεις των αρχαίων Αιγυπτίων και Ελλήνων: «τάφος χωρίς νεκρό, σκιά θα θάψεις;» ( στ. 1360) «για να μη βγει το μίασμα στ’ ακρογιάλι» (στ. 1391)
Γ4 ΕΝΟΤΗΤΑ 4η
ΕNΩMENH EYPΩΠH KAI EYPΩΠAIOI ΠOΛITEΣ
Αναφορικές προτάσεις http://users.sch.gr/panosloupasis/glwssa_g_gym_anaforikes.pdf Αναφορικές προτάσεις https://www.slideshare.net/christostsatsouris/4-69609324
ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΓΙΑ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ ΤΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ ΜΑΣ https://www.slideshare.net/anny1976/ss-65461675
Παρασκευή 12 Φεβρουαρίου 2021
Γ4 ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ -Ελεύθεροι Πολιορκημένοι
Η πολιορκία και η έξοδος του Μεσολογγίου https://www.slideshare.net/babisd/ss-17080645
ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ-ΕΛΕΥΘΕΡΟΙ ΠΟΛΙΟΡΚΗΜΕΝΟΙ- ΣΧΕΔΙΑΣΜΑ Β΄ 1)https://www.slideshare.net/stnr/ss-44084853
Β΄ΣΧΕΔΙΑΣΜΑ-ΑΝΑΛΥΣΗ http://users.sch.gr/sirmkap/eleutheroi%20poliorkimenoi.pdf ΑΝΑΛΥΣΗ Β΄ΣΧΕΔΙΑΣΜΑ ΑΝΑΛΥΣΗ + ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ https://istografia.blogspot.com/2016/01/blog-post_15.html
2)μελοποιημένο από μαθητές - "Άκρα του τάφου σιωπή"https://www.youtube.com/watch?v=2ZbU58f_8eM&feature=youtu.be
ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ-ΕΛΕΥΘΕΡΟΙ ΠΟΛΙΟΡΚΗΜΕΝΟΙ-ΣΧΕΔΙΑΣΜΑ Α΄ 1)https://el.wikisource.org/wiki/%CE%9F%CE%B9_%CE%95%CE%BB%CE%B5%CF%8D%CE%B8%CE%B5%CF%81%CE%BF%CE%B9_%CE%A0%CE%BF%CE%BB%CE%B9%CE%BF%CF%81%CE%BA%CE%B7%CE%BC%CE%AD%CE%BD%CE%BF%CE%B9/%CF%83%CF%87%CE%B5%CE%B4%CE%AF%CE%B1%CF%83%CE%BC%CE%B1_%CE%91 2)https://www.youtube.com/watch?v=cZ55fkYfasU
ΑΣΚΗΣΕΙΣ
Γ4-ΠΑΘΗΤΙΚΟΣ ΜΕΛΛΟΝΤΑΣ ΚΑΙ ΑΟΡΙΣΤΟΣ Α΄
ΠΑΘΗΤΙΚΟΣ ΜΕΛΛΟΝΤΑΣ ΚΑΙ ΑΟΡΙΣΤΟΣ (Α΄ ΚΑΙ Β΄) http://users.sch.gr/fousteri/ArxaiaG/pathitikosmel.pdf
Πέμπτη 11 Φεβρουαρίου 2021
Α1,Α2,Α3,Α4,
Οι δεσμοί που ένωναν τους Έλληνες -Σχεδιάγραμμα https://atheo.gr/yliko/isd/isds/7.pdf Oι πανελλήνιοι δεσμοί https://www.slideshare.net/grannyduck/o-86481546
ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ : α)Τι ήταν οι αμφικτιονίες ;
β) Τι σημαίνει «αμφίσημο νόημα»;
Διαδραστική άσκηση https://e-rodotus.blogspot.com/2015/03/blog-post_15.html
Β3, Β4 Οι εξελίξεις στην οικονομία και την κοινωνία
1.Οι εξελίξεις στην οικονομία και την κοινωνία https://www.slideshare.net/kioufe/ss-83861716
2. Η νομοθεσία της Μακεδονικής Δυναστείας και η σύγκρουση της με τους «δυνατούς» https://www.slideshare.net/grannyduck/n-45178417
Άσκηση: Να εντοπίσεις τα βασικά σημεία της Νεαράς του 996μΧ. αφού λάβεις υπόψη ότι αυτή καταργούσε το νόμο, ο οποίος, μετά παρέλευση 40ετιας απήλλασσε τους δυνατούς από την υποχρέωση να αποδώσουν στους πένητες τα κτήματα που είχαν σφετεριστεί.
Νεαρά του Βασιλείου Β' (996) Οι πρόσθετες περιουσίες που απέκτησαν οι δυνατοί στις κοινότητες των χωρίων μέχρι την έκδοση της πρώτης Νεαράς του προπάππου μας και αυτοκράτορα Ρωμανού του Πρεσβυτέρου και πιστοποιούνται με έγγραφα δικαιώματα και αξιόπιστες μαρτυρίες, να διατηρηθούν και να παραμείνουν στην κατοχή τους, σύμφωνα και με τους παλαιούς νόμους. Από τότε που εκδόθηκε αυτός ο νόμος του Ρωμανού του Πρεσβυτέρου (922) ως σήμερα, 1η Ιανουαρίου της 9ης ινδικτιώνος του έτους 6704 (=996), αλλά και στο εξής, διακηρύσσουμε ότι η τεσσαρακονταετία δεν επιτρέπεται καθόλου να ενεργοποιηθεί κατά των φτωχών, στις περιπτώσεις που έχουν δοσοληψίες με τους δυνατούς, αλλά οι περιουσίες πρέπει να αποδίδονται στους φτωχούς και οι δυνατοί να μη δικαιούνται να πάρουν πίσω το αντίτιμο της αγοράς αυτών των τόπων και τα έξοδα των βελτιώσεων [που έκαναν], γιατί και την ανωτέρω νομοθεσία αποδεδειγμένα έχουν παραβιάσει και γι' αυτό αξίζουν περισσότερο την τιμωρία [...]. Και δεν θεσπίζουμε τα μέτρα αυτά μόνο για το μέλλον, αλλά τους προσδίδουμε και αναδρομική ισχύ. Επομένως ισχύουν για το παρελθόν ως το έτος που μνημονεύουμε πιο πάνω (=922) [...]. N. Svoronos, Les novelles des empereurs Macedoniens..., έκδ. Π. Γουναρίδης, Ε.Ι.Ε./Κ.Β.Ε-ΜΙΕΤ, Αθήνα 1994
Γ4 Eλένη Eυριπίδη
Α' ΣΤΑΣΙΜΟ: ΣΤΙΧΟΙ 1220 – 1285 1) https://blogs.sch.gr/tstathel/files/2014/01/%CE%91%CF%83%CF%84%CE%AC%CF%83%CE%B9%CE%BC%CE%BF-1220-1285.pdf 2) https://lambrinim.wordpress.com/2015/02/08/%CE%B1-%CF%83%CF%84%CE%B1%CF%83%CE%B9%CE%BC%CE%BF-%CF%83%CF%84%CE%B9%CF%87%CE%BF%CE%B9-1220-1285/ ΑΣΚΗΣΗ: α) Ποιος ο ρόλος του χορού στο αρχαίο δράμα; β)Ποιος ο ρόλος του χορού στο συγκεκριμένο σημείο της τραγωδίας μας
Τρίτη 9 Φεβρουαρίου 2021
Πέρσες και Έλληνες: Δύο κόσμοι συγκρούονται
Πέρσες και Έλληνες: Δύο κόσμοι συγκρούονται-παρουσίαση 1)https://www.slideshare.net/Kvarnalis75/7-10637870
Μάχη Μαραθώνος https://www.youtube.com/watch?v=SmgfywDtsZ0
Η μάχη του Μαραθώνα, 490 π.Χ.https://www.youtube.com/watch?v=mrVcUjDbjks
Διαδραστική άσκηση http://users.sch.gr/ipap/Ellinikos%20Politismos/Yliko/istoria/ask.Istorias/ionikiEpanastasi-Marathonas.htm
ΠΕΡΙΟΔΟΣ ΤΗΣ ΚΡΙΣΗΣ ΤΟΥ ΒΥΖΑΝΤΙΟΥ (1025-1453)
1. Η κρίση και οι απώλειες της αυτοκρατορίας κατά τον 11ο αιώνα (1025-1081)-Παρουσίαση 1)https://www.slideshare.net/Kvarnalis75/1-42639615 2)https://slideplayer.gr/slide/11902691/
Άσκηση: Ποιά η σημασία της μάχης στο Ματζικέρτ;