Φλεβοτόμου Διονυσία - Διδακτική παρέμβαση - 1 διδακτική ώρα
Ημερ/νία: 24/10/13
Μάθημα:
Αρχαία -Σοφοκλέους Αντιγόνη
Τάξη: Γ1 Εσπερινού Λυκείου (Β΄ημερησίου Λυκείου)
Συμμετέχοντες μαθητές/τριες : 24
Χώρος: αίθουσα Η/Υ-
Υλικό: internet explorer, διαδραστικό παιχνίδι -
άσκηση
Αφόρμηση - η
μετάφραση - δυο διαφορετικές μεταφράσεις
που έχουν δοθεί στους μαθητές
Δείτε τις δυο
διαφορετικές μεταφράσεις που σας δίνονται για τούς στ.1-20 και στη συνέχεια
συζητήστε μεταξύ
σας-Τι είναι αυτό που διαφοροποιεί τις δυο μεταφράσεις
Υπάρχει διαφορά ως προς
το περιεχόμενο τους -διαφοροποιείται το νόημα ?
Ποια από τις δυο σας
άρεσε περισσότερο;
Φύλλο εργασίας
1- ὦ κοινὸν αὐτάδελφον Ἰσμήνης κάρα,
Πως προσφωνεί η
Αντιγόνη την αδελφή της; Ποια συμπεράσματα βγάζετε από το ύφος του λόγου
της;
δείτε επίσης- (χρήση
διαδικτύου)
μπορείτε να
βρείτε ομορριζες λέξεις απλές η
σύνθετες στην νέα Ελληνική ;
στη συνέχεια
-προαιρετικά και για περισσότερες εγκυκλοπαιδικές γνώσεις
κάνοντας κλικ στη λέξη " συνεκδοχικά" θα
οδηγηθείτε http://el.wiktionary.org/wiki/%CF%83%CF%85%CE%BD%CE%B5%CE%BA%CE%B4%CE%BF%CF%87%CE%B9%CE%BA%CE%AC
2. Άσκηση στο
διαδίκτυο -λέξεις ετυμολογία
3. Διαβάστε για το παρακάτω γραμματικό φαινόμενο - http://www.livepedia.gr/index.php/%CE%9A%CF%81%CE%AC%CF%83%CE%B7
Μπορείτε να το εντοπίσετε στο κείμενο σας στους στίχους 5-10
?
___________________________________________
4. Αφού ανατρέξετε στο λεξικό σας της αρχαίας Ελληνικής ή
στις παρακάτω
ιστοσελίδες, να
μεταφράσετε την παρακάτω φράση: καὶ νῦν τί τοῦτ᾽ αὖ ;
Τι παρατηρείτε για
τη σχέση της νέας ελληνικής με την αρχαία;
_________________________________________________________________________________
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου