Σάββατο 26 Οκτωβρίου 2013

Φλεβοτόμου Διονυσία - Διδακτική παρέμβαση -  1 διδακτική ώρα   
             Ημερ/νία:  24/10/13
            Μάθημα:   Αρχαία -Σοφοκλέους Αντιγόνη
              Τάξη: Γ1  Εσπερινού Λυκείου (Β΄ημερησίου Λυκείου)
              Συμμετέχοντες μαθητές/τριες : 24
              Χώρος: αίθουσα Η/Υ-  
              Υλικό:  internet explorer, διαδραστικό παιχνίδι - άσκηση

    Αφόρμηση - η μετάφραση - δυο διαφορετικές μεταφράσεις  που έχουν δοθεί στους μαθητές
 Δείτε τις δυο διαφορετικές μεταφράσεις που σας δίνονται για τούς στ.1-20  και στη συνέχεια
 συζητήστε μεταξύ σας-Τι είναι αυτό που διαφοροποιεί τις δυο μεταφράσεις
Υπάρχει διαφορά ως προς  το περιεχόμενο τους -διαφοροποιείται το νόημα ?
 Ποια από τις δυο σας άρεσε περισσότερο;

 Φύλλο εργασίας      

1- ὦ κοινὸν αὐτάδελφον Ἰσμήνης κάρα,
Πως προσφωνεί η  Αντιγόνη την αδελφή της; Ποια συμπεράσματα βγάζετε από το ύφος του λόγου της; 

 δείτε επίσης- (χρήση διαδικτύου)
 μπορείτε να βρείτε   ομορριζες λέξεις απλές η σύνθετες στην νέα Ελληνική ;


  στη συνέχεια -προαιρετικά και για περισσότερες εγκυκλοπαιδικές γνώσεις
  κάνοντας κλικ  στη λέξη " συνεκδοχικά" θα οδηγηθείτε http://el.wiktionary.org/wiki/%CF%83%CF%85%CE%BD%CE%B5%CE%BA%CE%B4%CE%BF%CF%87%CE%B9%CE%BA%CE%AC 

2. Άσκηση  στο διαδίκτυο -λέξεις ετυμολογία

3. Διαβάστε για το παρακάτω γραμματικό φαινόμενο - http://www.livepedia.gr/index.php/%CE%9A%CF%81%CE%AC%CF%83%CE%B7
Μπορείτε να το εντοπίσετε στο κείμενο σας στους στίχους 5-10 ?

          ___________________________________________
4. Αφού ανατρέξετε στο λεξικό σας της αρχαίας Ελληνικής ή στις  παρακάτω
    ιστοσελίδες, να μεταφράσετε την παρακάτω φράση: καὶ νῦν τί τοῦτ᾽ αὖ ;
   Τι παρατηρείτε για τη σχέση της νέας ελληνικής με την αρχαία;

_________________________________________________________________________________

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου