23/4/20ΤΡΟΠΟΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ παρουσίαση
https://www.slideshare.net/mrsevi/ss-79611327
δομή ανάπτυξη παραγράφου
https://aplafilologika.blogspot.com/2018/10/blog-post_59.html
Ασκήσεις δομής -Βάλε τα μέρη της παραγράφου στη σωστή σειρά.
1) http://users.sch.gr/ipap/Ellinikos_Politismos/glossa/paragrafos2.htm
2)http://users.sch.gr/ipap/Ellinikos_Politismos/glossa/paragrafos3.htm
Διαμορφώστε παραγράφους, αναπτύσσοντας δύο από τα ακόλουθα προτεινόμενα θέματα και τις μεθόδους ανάπτυξης:
α. Διάβασμα-καλή σχολική επίδοση
(μέθοδος αιτίου αποτελέσματος)
β. Η φιλία είναι σημαντικός παράγοντας στη ζωή του ανθρώπου (παράδειγμα)
γ. Χειμώνας – καλοκαίρι (σύγκριση – αντίθεση)
δ. Η ξεκούραση είναι απαραίτητη στη ζωή των ανθρώπων (αιτιολόγηση)
Αφού επισημάνετε τη δομή των παρακάτω παραγράφων,βρείτε με ποιον ή ποιους τρόπους έχουν αναπτυχθεί και υπογραμμίστε τα σημεία που αιτιολογούν την επιλογή σας :
1.H νευρικότητα και η αμηχανία της ήταν φανερές. H κοπέλα στο λεωφορείο είχε αγωνία για το πού θα κατέβει, για το κάθε πότε περνάει το λεωφορείο, για το πόσο κόσμο έχει...Ρωτούσε συνεχώς τους διπλανούς της και είχε την αγωνία ενός ταξιδιώτη σε ξένη χώρα που φοβάται ότι θα χάσει τη σωστή στάση. Ήταν, βεβαίως, φανερό ότι δεν έμπαινε συχνά σε κάποιο από τα Mέσα Mαζικής Mεταφοράς.
2.Μια ανθρώπινη ψυχή χωρίς την πρέπουσα παιδεία μοιάζει με ένα ακατέργαστο μάρμαρο λατομείου . Το μάρμαρο δεν αποκαλύπτει καμιά από τις ομορφιές του , ως τη στιγμή που η τέχνη του μαρμαρά θ’ αποκαλύψει τα χρώματα και θα φέρει στο φως κάθε απόχρωση,κηλίδα και φλέβα που περνά μέσα απ’ τον κορμό του . Με τον ίδιο τρόπο και η παιδεία,όταν επενεργήσει πάνω σ’ένα έξοχο πνεύμα , μας αποκαλύπτει όλες τις κρυφές αρετές
και τα προτερήματά του που χωρίς μια τέτοια βοήθεια δε θα μπορούσαν ποτέ να βγουν στο φως .
https://www.slideshare.net/mrsevi/ss-79611327
δομή ανάπτυξη παραγράφου
https://aplafilologika.blogspot.com/2018/10/blog-post_59.html
Ασκήσεις δομής -Βάλε τα μέρη της παραγράφου στη σωστή σειρά.
1) http://users.sch.gr/ipap/Ellinikos_Politismos/glossa/paragrafos2.htm
2)http://users.sch.gr/ipap/Ellinikos_Politismos/glossa/paragrafos3.htm
Διαμορφώστε παραγράφους, αναπτύσσοντας δύο από τα ακόλουθα προτεινόμενα θέματα και τις μεθόδους ανάπτυξης:
α. Διάβασμα-καλή σχολική επίδοση
(μέθοδος αιτίου αποτελέσματος)
β. Η φιλία είναι σημαντικός παράγοντας στη ζωή του ανθρώπου (παράδειγμα)
γ. Χειμώνας – καλοκαίρι (σύγκριση – αντίθεση)
δ. Η ξεκούραση είναι απαραίτητη στη ζωή των ανθρώπων (αιτιολόγηση)
Αφού επισημάνετε τη δομή των παρακάτω παραγράφων,βρείτε με ποιον ή ποιους τρόπους έχουν αναπτυχθεί και υπογραμμίστε τα σημεία που αιτιολογούν την επιλογή σας :
1.H νευρικότητα και η αμηχανία της ήταν φανερές. H κοπέλα στο λεωφορείο είχε αγωνία για το πού θα κατέβει, για το κάθε πότε περνάει το λεωφορείο, για το πόσο κόσμο έχει...Ρωτούσε συνεχώς τους διπλανούς της και είχε την αγωνία ενός ταξιδιώτη σε ξένη χώρα που φοβάται ότι θα χάσει τη σωστή στάση. Ήταν, βεβαίως, φανερό ότι δεν έμπαινε συχνά σε κάποιο από τα Mέσα Mαζικής Mεταφοράς.
2.Μια ανθρώπινη ψυχή χωρίς την πρέπουσα παιδεία μοιάζει με ένα ακατέργαστο μάρμαρο λατομείου . Το μάρμαρο δεν αποκαλύπτει καμιά από τις ομορφιές του , ως τη στιγμή που η τέχνη του μαρμαρά θ’ αποκαλύψει τα χρώματα και θα φέρει στο φως κάθε απόχρωση,κηλίδα και φλέβα που περνά μέσα απ’ τον κορμό του . Με τον ίδιο τρόπο και η παιδεία,όταν επενεργήσει πάνω σ’ένα έξοχο πνεύμα , μας αποκαλύπτει όλες τις κρυφές αρετές
και τα προτερήματά του που χωρίς μια τέτοια βοήθεια δε θα μπορούσαν ποτέ να βγουν στο φως .
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου