Σάββατο 26 Οκτωβρίου 2013

 Φλεβοτόμου Διονυσία - Διδακτική παρέμβαση  1 διδακτική ώρα.
           Ημερ/νία:   6/11/13
          Μάθημα:  Ιστορία του αρχαίου κόσμου
          Τάξη: Α΄ Εσπερινού Λυκείου
          Συμμετέχοντες μαθητές/τριες : 20
          Χώρος: αίθουσα Η/Υ
          Λογισμικό:  internet explorer, power point, word
 ΣΗΜΕΙΩΣΗ: πρόκειται για μια σύντομη ανακεφαλαιωτική επισκόπηση του 1ου κεφαλαίου -δεδομένου ότι από το παρόν κεφάλαιο αναλυτικά διδάσκεται μόνο η Αίγυπτος .
          
 Φύλλο εργασίας
 Πληκτρολογήστε στην αναζήτηση του google την φράση Ανατολικοί λαοί και πατήστε το (2ο) σύνδεσμο
http://2lyk-gerak.att.sch.gr/lessons/istoria/anatolikoi-laoi.
 Ανοίξτε το αρχείο power point, το οποίο αυτόματα αποθηκεύτηκε στον υπολογιστή σας
(φάκελος Λήψεις ή  αλλιώς Downloads-anatolikoi laoi ) και παρακολουθήστε την παρουσίαση για τους λαούς της εγγύς Ανατολής.
 Συζητήστε τι σας εντυπωσίασε περισσότερο στον καθένα από τους πολιτισμούς της παρουσίασης που μόλις παρακολουθήσατε.

Δημιουργήστε ένα φάκελο στον Η/Υ  σας και μέσα σε αυτόν ανοίξτε ένα  φύλλο  word  στο όποιο και θα αποθηκεύσετε    2 φωτογραφίες τις οποίες θεωρείτε αντιπροσωπευτικές για κάθε λαό.
Φλεβοτόμου Διονυσία - Διδακτική παρέμβαση - 1 διδακτική ώρα   
                 Ημερ/νία:  24/10/13
  Μάθημα: Ιστορία του Μεσαιωνικού και του νεότερου κόσμου
  Θέμα : Εικονομαχία
                 Τάξη:  Β  Εσπερινού ΓΕΛ Αγ. Αναργύρων
                Μαθητές/τριες : 10
                Χώρος: αίθουσα Η/Υ
                Υλικό:  internet explorer, youtube, εννοιολογικός χάρτης (buble.us)

Αίθουσα Η/Υ
 
  • Δείτε την  συνοπτική  παρουσίαση της  εικονομαχίας  στον παρακάτω  σύνδεσμο:
επίσης και  στο σύνδεσμο http://www.youtube.com/watch?v=BPVyYJhncpE

  • Δημιουργήστε τον δικό σας εννοιολογικό χάρτη με κεντρική έννοια την εικονομαχία στον παρακάτω σύνδεσμο  https://bubbl.us/  και στη συνέχεια αποθηκεύστε  (export ) στον υπολογιστή σας.
_
 Φλεβοτόμου Διονυσία  Διδακτική παρέμβαση  -1 Διδακτική ώρα
          Ημερ/νία:  16/10/13
          Μάθημα: Νεοελληνική Λογοτεχνία
         Τάξη: Β Εσπερινού Λυκείου(Α' τάξη ημερησίου)
         Συμμετέχοντες μαθητές/τριες : 10
          Χώρος: αίθουσα Η/Υ
          Λογισμικό:  internet explorer, wordle.

( Έχει προηγηθεί η διδασκαλία των δημοτικών τραγουδιών, Του Χάροντα Του Κάτω  κόσμου  και συγκεκριμένα το δημοτικό τραγούδι του σχολικού βιβλίου " Γιατί είναι μαύρα τα βουνά")

Φύλλο εργασίας- -Κλέφτικα - Της νύχτας οι αρματολοί

Μεταβείτε στην παρακάτω  σύνδεση http://digitalschool.minedu.gov.gr/modules/ebook/show.php/DSGL-A111/262/1913,6320/
Περιηγηθείτε στους ενεργούς συνδέσμους που υπάρχουν στο κείμενο 
Στη συνέχεια μεταβειτε στο σύνδεσμο http://www.ime.gr/chronos/11/el/gr/violence/conflicts/revolt.html 
Με βάση τα στοιχεία  των συνδέσμων αλλά και του κειμένου σας:

  • Ποιες  εκφράσεις του  τραγουδιού παραπέμπουν  σε τραγούδια του Κάτω κόσμου;
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 πληκτρολογήστε  τον πρώτο στίχο του τραγουδιού - στη συνέχεια προσθέστε ακόμη 5 λέξεις που εσείς θέλετε,  πατήστε  GO -και δημιουργήστε έτσι μια  λεξο-εικόνα της ζωής των κλεφτών
  • Δώστε συνοπτικά τη δική σας εικόνα για τη ζωή των κλεφταρματολών .
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
        
         Φλεβοτόμου Διονυσία - Διδακτική παρέμβαση  2 διδακτικές ώρες.
           Ημερ/νία:  16/10/13
          Μάθημα:  Ιστορία του αρχαίου κόσμου
          Τάξη: Α΄ Εσπερινού Λυκείου
          Συμμετέχοντες μαθητές/τριες : 15
          Χώρος: αίθουσα Η/Υ- σχολική τάξη
          Λογισμικό:  internet explorer

Αφόρμηση. η  φράση του Ηροδότου  - η Αίγυπτος είναι το Δώρο του Νείλου-
   ΘΕΜΑ
Πώς συνδεόταν το ποτάμι και η ροή του με την οικονομία, την θρησκεία, και γενικότερα την ζωή των αρχαίων Αιγυπτίων; 

   Φύλλα Εργασίας

 Ομάδα  Α  

1.Τι ήταν αυτό που  έκανε τους Αρχαίους Αιγυπτίους να θεοποιήσουν τον
   Νείλο;

2. Πώς εξηγείται  το γεγονός ότι η λάσπη του Νείλου  ήταν ιδιαιτέρα εύφορη;

Ομάδα  Β  
Να καταγράψετε  τα  αγαθά τα οποία  αποκόμιζαν από τον Νείλο οι αρχαίοι Αιγύπτιοι

Ομάδα  Γ
Πώς συνδεόταν ο Νείλος με την θρησκεία και την καθημερινή ζωή των Αρχαίων Αιγυπτίων;

 2η φάση - Παρουσίαση δεδομένων - Συζήτηση καταγραφή συμπερασμάτων 

 Με βάση τα στοιχεία που συγκεντρώσατε θεωρείτε ότι είναι δικαιολογημένη η φράση του Ηροδότου η Αίγυπτος είναι το δώρο του Νείλου ;   Να αιτιολογήσετε  την απάντηση σας
Φλεβοτόμου Διονυσία - Διδακτική παρέμβαση -  1 διδακτική ώρα   
             Ημερ/νία:  24/10/13
            Μάθημα:   Αρχαία -Σοφοκλέους Αντιγόνη
              Τάξη: Γ1  Εσπερινού Λυκείου (Β΄ημερησίου Λυκείου)
              Συμμετέχοντες μαθητές/τριες : 24
              Χώρος: αίθουσα Η/Υ-  
              Υλικό:  internet explorer, διαδραστικό παιχνίδι - άσκηση

    Αφόρμηση - η μετάφραση - δυο διαφορετικές μεταφράσεις  που έχουν δοθεί στους μαθητές
 Δείτε τις δυο διαφορετικές μεταφράσεις που σας δίνονται για τούς στ.1-20  και στη συνέχεια
 συζητήστε μεταξύ σας-Τι είναι αυτό που διαφοροποιεί τις δυο μεταφράσεις
Υπάρχει διαφορά ως προς  το περιεχόμενο τους -διαφοροποιείται το νόημα ?
 Ποια από τις δυο σας άρεσε περισσότερο;

 Φύλλο εργασίας      

1- ὦ κοινὸν αὐτάδελφον Ἰσμήνης κάρα,
Πως προσφωνεί η  Αντιγόνη την αδελφή της; Ποια συμπεράσματα βγάζετε από το ύφος του λόγου της; 

 δείτε επίσης- (χρήση διαδικτύου)
 μπορείτε να βρείτε   ομορριζες λέξεις απλές η σύνθετες στην νέα Ελληνική ;


  στη συνέχεια -προαιρετικά και για περισσότερες εγκυκλοπαιδικές γνώσεις
  κάνοντας κλικ  στη λέξη " συνεκδοχικά" θα οδηγηθείτε http://el.wiktionary.org/wiki/%CF%83%CF%85%CE%BD%CE%B5%CE%BA%CE%B4%CE%BF%CF%87%CE%B9%CE%BA%CE%AC 

2. Άσκηση  στο διαδίκτυο -λέξεις ετυμολογία

3. Διαβάστε για το παρακάτω γραμματικό φαινόμενο - http://www.livepedia.gr/index.php/%CE%9A%CF%81%CE%AC%CF%83%CE%B7
Μπορείτε να το εντοπίσετε στο κείμενο σας στους στίχους 5-10 ?

          ___________________________________________
4. Αφού ανατρέξετε στο λεξικό σας της αρχαίας Ελληνικής ή στις  παρακάτω
    ιστοσελίδες, να μεταφράσετε την παρακάτω φράση: καὶ νῦν τί τοῦτ᾽ αὖ ;
   Τι παρατηρείτε για τη σχέση της νέας ελληνικής με την αρχαία;

_________________________________________________________________________________